Frankfurtský autosalon, kde se
představil stylový koncept Mazda Koeru, pomalu zavírá své brány, ale nikdy by
mě nenapadlo, že se studie Koeru objeví tak brzy na silnicích a rovnou v sériovém
provedení s řádnou kamufláží. Přistižený testovací prototyp s 19“
koly byl spatřen na jedné čínské silnici.
I když má testovací vůz dokonalou
kamufláž, nejdou přehlédnout jisté změny zvenčí i zevnitř oproti nedávno
představenému konceptu. Prozatím není jasné, zda se koncept Koeru v sériové
podobě přetransformuje na novou generaci CX-7 nebo úplně nové SUV-kupé CX-4,
jelikož crossovery jsou stále víc a víc oblíbené.
Jenomže podle mého názoru půjde
spíše o novou CX-7, jelikož Koeru je o trochu větší než současná CX-5. To
znamená, že by se nový model umístil v nabídce mezi onu CX-5 a
připravovaného nástupce CX-9. Dáme si však také pár rozměrů pro srovnání.
Rozvor náprav má CX-5 a Koeru totožný, čili 2700 mm, kdežto koncept má na délku
4 600 mm (CX-5 jen 4540 mm), na šířku 1900 mm (CX-5 1840 mm) a na výšku
1500 mm (CX-5 je vyšší, přesněji o 170 mm). Ale v sériovém provedení může
Koeru narůst ještě do výšky, aby byl zvětšen prostor pro cestující a zároveň si
zanechal sportovní profil.
Samozřejmostí u produkčního modelu
na základech Koeru jsou také větší vnější zpětná zrcátka, místo výdechů v rozích
předního nárazníku i mlhová světla a také lze počítat s ubráním některých
linek a extravagancí, ale zároveň chce Mazda zanechat podobnost se studií. Stejně
se zachovala i u konceptu Takeri a sériové Mazdy 6 třetí generace.
Vezmeme-li v potaz, že se
sériový Koeru již testuje na silnicích, můžeme očekávat příjezd na trhy během
následujících 18 měsíců a světovou premiéru možná na ženevském autosalonu v roce
2016. A co se týče motoru, mohla by nová CX-7 dostat i 2,5litrový přeplňovanýčtyřválec Skyactiv, který bude mít svou premiéru v nástupci CX-9 a možná i
konceptu Mazdy 3 MPS. Pochopitelně na evropském trhu u nové CX-4/CX-7 budou k mání
i menší zážehové a vznětové motory.
Zdroj: carscoops.com
Žádné komentáře:
Okomentovat