čtvrtek 24. září 2015

Zakamuflovaná Mazda Koeru se již prohání po silnicích, bude větší než CX-5

Frankfurtský autosalon, kde se představil stylový koncept Mazda Koeru, pomalu zavírá své brány, ale nikdy by mě nenapadlo, že se studie Koeru objeví tak brzy na silnicích a rovnou v sériovém provedení s řádnou kamufláží. Přistižený testovací prototyp s 19“ koly byl spatřen na jedné čínské silnici.


I když má testovací vůz dokonalou kamufláž, nejdou přehlédnout jisté změny zvenčí i zevnitř oproti nedávno představenému konceptu. Prozatím není jasné, zda se koncept Koeru v sériové podobě přetransformuje na novou generaci CX-7 nebo úplně nové SUV-kupé CX-4, jelikož crossovery jsou stále víc a víc oblíbené.
Jenomže podle mého názoru půjde spíše o novou CX-7, jelikož Koeru je o trochu větší než současná CX-5. To znamená, že by se nový model umístil v nabídce mezi onu CX-5 a připravovaného nástupce CX-9. Dáme si však také pár rozměrů pro srovnání. Rozvor náprav má CX-5 a Koeru totožný, čili 2700 mm, kdežto koncept má na délku 4 600 mm (CX-5 jen 4540 mm), na šířku 1900 mm (CX-5 1840 mm) a na výšku 1500 mm (CX-5 je vyšší, přesněji o 170 mm). Ale v sériovém provedení může Koeru narůst ještě do výšky, aby byl zvětšen prostor pro cestující a zároveň si zanechal sportovní profil. 


Samozřejmostí u produkčního modelu na základech Koeru jsou také větší vnější zpětná zrcátka, místo výdechů v rozích předního nárazníku i mlhová světla a také lze počítat s ubráním některých linek a extravagancí, ale zároveň chce Mazda zanechat podobnost se studií. Stejně se zachovala i u konceptu Takeri a sériové Mazdy 6 třetí generace.


Vezmeme-li v potaz, že se sériový Koeru již testuje na silnicích, můžeme očekávat příjezd na trhy během následujících 18 měsíců a světovou premiéru možná na ženevském autosalonu v roce 2016. A co se týče motoru, mohla by nová CX-7 dostat i 2,5litrový přeplňovanýčtyřválec Skyactiv, který bude mít svou premiéru v nástupci CX-9 a možná i konceptu Mazdy 3 MPS. Pochopitelně na evropském trhu u nové CX-4/CX-7 budou k mání i menší zážehové a vznětové motory.

Zdroj: carscoops.com


Žádné komentáře:

Okomentovat