středa 28. října 2015

Mazda představila koncept RX-Vision, vypadá naprosto úžasně

Velkolepá premiéra očekávaného konceptu značky Mazda je za námi! Uskutečnila se dnes půl hodinky po půlnoci a společně se mnou ji sledovalo i hodně z Vás.


Kdo nekoukal na live stream, mohl alespoň číst průběžné informace z mé online premiéry. Nová Mazda RX-Vision byla představena v přítomnosti CEO automobilky na právě probíhajícím tokijském autosalonu.

Představená Mazda RX-Vision, jak už název napovídá, představuje vizi budoucnosti a Mazda doufá, že jednoho dne se stane realitou. Ve zkratce jde o dvoudveřový sportovní vůz, který má pohonnou jednotku, konkrétně příští generaci rotačního motoru SkyActiv-R, umístěnou vpředu, pohon zadních kol a samozřejmě design KODO – Soul of Motion. Zadní světla mají evokovat legendární RX-7 (FD). Na první pohled RX-Vision zaujme dlouhým předkem a téměř žádným zadním převisem.

Mazda RX-Vision měří na délku 4389 mm, na šířku 1925 mm, na výšku 1160 mm a rozvor náprav je rovných 2700 mm. Ve srovnání s předchozí RX-8 je koncept kratší, širší a nižší. Celkový vzhled zkrášlují i masivní 20palcová litá kola s předními pneumatikami o rozměru 245/40R20 a zadními 285/35R20. Ve srovnání s konkurencí je RX-Vision delší a širší než Toyota GT86/Subaru BRZ nebo Nissan 370Z, ale dokonce i nižší než Toyobaru.

Interiér je opravdu zaměřený pouze na řidiče, takže tu není k vidění žádný infotainment a další podobné serepetičky, kterými jsou rozmazlované řidiči dnešních, i sportovních, aut. Kabina nabídne koženou palubní desku, dvě červená kožená sedadla, plno prvků z karbonu i menší retro v podobě hlubokého tříramenného volantu a analogové přístrojové kapličky, kde je dominantou otáčkoměr s „červenou“ hranicí 8000 otáček. Mazda zřejmě dbala na každý gram hmotnosti, jelikož RX-Vision nemá ani vnitřní kliky, pouze kožená poutka.  

Bohužel Mazda nezveřejnila žádné podrobnosti o novém rotačním motoru SkyActiv-R, jelikož na něm stále pracuje a chce se tak vyvarovat neduhům z předchůdce RX-8. Alespoň však Mazda pronesla, že nový Wankelův motor vyřeší tři kritické problémy, které se vyskytovaly u předchozích generací – přesněji vysoká spotřeba paliva, nadměrné emise a malá spolehlivost. Mazda by ráda představila sériový sportovní vůz s rotačním motorem v roce 2017, kdy model Cosmo Sport oslaví své padesátiny. U rotoru SkyActiv-R lze očekávat přímé vstřikování i bohužel přeplňování, ale mluví se dokonce i o hybridním ústrojí. Co se týče hmotnosti, sériová RX-Vision by se měla pohybovat pod hranicí 1360 kg.

Co říci na závěr? Mazdě velmi fandím, aby se jí podařilo vychytat veškeré mouchy rotačního motoru, a doufám, že sériová podoba bude vypadat a jezdit tak fantasticky jako právě představený koncept. Mazdo, díky za zrození značení RX a rotačního motoru!

Zdroj: carscoops.com

















1 komentář:

  1. hnus.. ještě delší mohli udělat ten předek =D jediné co je hezké je barva =D ala kopie ferrari .. tohle mazdě nevyjde ..

    OdpovědětVymazat