pondělí 21. prosince 2015

Mazda 323F Country-Concept – Oplastovaný průkopník

V dnešní době jezdí po silnicích mnoho vozů s nepatrně zvýšenou světlou výškou a ochrannými plasty kolem celé karoserie ve spodní části. Ano, Škoda má například Scouta a Volkswagen tomu říká Alltrack. Jenomže s něčím podobným přišla i Mazda, avšak už v roce 1998!


Studie Mazda 323F Country-Concept se představila světu na birminghamském autosalonu, který otevřel své brány 20. října roku 1998. Tento poutavý koncept lze také najít pod názvem Mazda Astina Allsport. Co vlastně nabízela tato studie oproti klasické 323F?

Zvenčí Mazda 323 Country-Concept, disponující 4215 mm na délku, 1720 mm na šířku, 1475 mm na výšku a rozvorem náprav 2610 mm, oslnila odstínem  Meadow Green Metallic v kombinaci s titanově šedými ochrannými plasty, které se vyjímaly na předním a zadním nárazníku, prazích, ale také na blatnících, jež vůz opticky rozšiřovaly. K nepřehlédnutí byla také dvojice kulatých mlhovek vpředu a naopak vzadu dvojitá koncovka výfuku. Poslední estetickou úpravou jsou 17palcová litá kola s pneumatikami o rozměru 215/50R17, za kterými jsou vpředu odvětrávané kotoučové a vzadu pouze kotoučové brzdy.

Snímek interiéru bohužel není k nalezení a pravděpodobně nebyl ani zveřejněn při premiéře. Nicméně, Mazda prozradila, že kabina má nově satelitní navigaci a je kompletně v černém provedení, ale některé prvky ladí barevně s exteriérem – konkrétně jde o volant, přístrojový štít, části sedadel, středovou konzoly a pochopitelně i výplně dveří. Navíc přední sedačky používají mechanismus, který jim dovolí jednodušší složení opěradel dolů, takže mohou být v této sklopené poloze použity jako stolky.


Pod kapotou je umístěn 2,0litrový benzínový řadový čtyřválec o výkonu 136 koní při 5800 otáčkách za minutu a točivém momentu 178 Nm při 4500 otáčkách za minutu. S motorem spolupracuje na tehdejší dobu zcela nový čtyřstupňový automat se sportovním režimem, díky kterému je možné manuální řazení. Mazda 323F Country-Concept není předokolkou, jelikož disponuje permanentním pohonem všech čtyř kol, což zlepšuje, v kombinaci s o 40 mm zvýšenou světlou výškou, průchodnost středně těžkým terénem. 

Nutno říci, že Mazda opět předběhla dobu, což je škoda, protože v současné době jsou „oplastované“ modely módním trendem. Navíc by měla navrch, jelikož ne všechny automobily disponují stálým pohonem všech čtyř kol. Nicméně, i po letech jde o velmi zajímavý koncept do přírody!

Zdroj: autoweb.com.au


1 komentář:

  1. Nemám rád v současné době moderní oplastované vozy. ALE - nutno přiznat, že skutečně Mazda předběhla dobu a je škoda, že se konceptu nedržela. Sériová verze mohla mít velký úspěch. Tedy čistě teoreticky. Každopádně mám rád design 323F, miluju velké kulaté přední mlhovky a dvojité koncovky výfuku (v jednoduchém stylu s kulatým průřezem). Všechno v kombinaci k sobě překvapivě dobře ladí a ani ty plasty mi tolik nevadí. Pohledná kola a střešní ližiny povedený design krásně doplňují. Za tohle prostě Mazdě velký palec nahoru.

    OdpovědětVymazat