středa 10. února 2016

Mazda v Ženevě 2016 – úchvatný koncept RX-Vision a Mazda 3 s úsporným motorem

Ani ne za měsíc se otevřou brány tradičního ženevského autosalonu, na který se sjíždí všechny automobilky z celého světa.


Samozřejmě na něm nemůže chybět i Mazda, která dnes oznámila, čím chce oslnit tamní veřejnost. Nutno říci, že tahá eso z rukávu, jelikož na stánku japonské značky bude vystaven elegantní koncept RX-Vision. A co kromě něj?

Evropskou premiéru nebude mít jen Mazda RX-Vision, ale také úsporná Mazda 3 s novým dieselovým motorem. Zástupce nižší střední třídy dostane stejný agregát, kterým se chlubí menší „dvojka“ a crossover CX-3. Mazda slibuje, že „trojka“ s tímto motorem bude nejúspornějším vozem ze všech prodávaných modelů na starém kontinentu. A nebojí se to dokázat i čísly, neboť Mazda 3 s 1,5litrovým čtyřválcem Skyactiv-D má zkonzumovat v kombinovaném cyklu pouze 3,8 l/100 km a mít emise CO2 pod 100 g/km.


Zmíněná pohonná jednotka byla představena již v listopadu loňského roku, a to jak v hatchbacku, tak i sedanu. Dieselová patnáctistovka disponuje výkonem 105 koní a točivým momentem 270 Nm. S těmito hodnotami dokáže „trojka“ zrychlit na stovku za 11 sekund a dosáhnout maximální rychlosti 187 km/h.

Mazda 3 s novým motorem se tak na stánku připojí ke konceptu RX-Vision, který byl odhalen na loňském tokijském autosalonu. Nelze ho přehlédnout, a to díky dlouhé kapotě, krátkému zadnímu převisu a úžasným linkám designu KODO – Soul of Motion. Mazda RX-Vision se chlubí následujícími rozměry – na délku 4389 mm, na šířku 1925 mm, na výšku 1160 mm a rozvorem náprav 2700 mm. Bohužel Mazda neprozradila nic o pohonném ústrojí, jenom víme, že se ve studii ukrývá nový rotační motor Skyactiv-R. Nebyly zveřejněny ani jeho technická data, takže možná se dočkáme až v Ženevě.

Za hlavní hvězdy letošního autosalonu ve Švýcarsku tak bude úchvatný koncept RX-Vision, Mazda 3 s úsporným vznětovým motorem a také MX-5 (ND), jejíž prodeje v Evropě se zečtyřnásobily ve čtvrtém čtvrtletí roku 2015. 

Zdroj: Mazda


Žádné komentáře:

Okomentovat