V minulém týdnu začala Mazda
lákat nejenom své fanoušky pomocí zveřejněné pozvánky pro novináře na světovou
premiéru nějakého modelu v New Yorku.
V úvahu připadaly pouze dva
modely – konkrétně MX-5 s hard topem nebo zcela nový crossover CX-4. Volba
nakonec padla na sportovní roadster, který se představil včera večer na
newyorském autosalonu pod názvem Mazda MX-5 RF (Retractable Fastback).
Zmíněná MX-5 RF je jednoduše
řečeno klasická Miata s hard topem. Očekává se od ní, že bude
nejprodávanější verzí současné generace, neboť stejná variace MX-5 (NC) šla
dobře na odbyt ve Velké Británii – přesněji tvořila 80% celkových prodejů na
britských ostrovech.
Mazdu MX-5 RF lze rozeznat velmi
snadno od klasického modelu se soft-topem, jelikož má střechu ve stylu targa
jako třeba Porsche 911. Novou skládací kovovou střechu, kdy se odnímá středový
panel a schovává zadní okno, lze stáhnout či natáhnout za 12 sekund pomocí
jednoho stisku tlačítka až do rychlosti 10 km/h. Mazda myslela také na
praktičnost, poněvadž střecha je uložena za sedadly a nikoli v zavazadlovém
prostoru. To znamená, že MX-5 RF nabídne stejný objem zavazadlového prostoru
jako model se soft-topem – čili 130 litrů.
Stejně jako klasický roadster, i
MX-5 s pevnou skládací střechou bude mít v nabídce dvě benzínové pohonné
jednotky – 1,5 Skyactiv-G a 2,0 Skyactiv-G. I když došlo u MX-5 RF k nárůstu
hmotnosti, Mazda pronesla, že se nemusíme obávat znatelných rozdílů ve
zrychlení či maximální rychlosti ve srovnání se standardním provedením.
Absolutní novinkou u MX-5 RF je
šestistupňová automatická převodovka (zřejmě jen pro severoamerický trh), jež se zařadí v nabídce k šestistupňovému manuálu. Navíc Mazda také řekla, že u
novinky došlo k úpravě odpružení a posilovače řízení, jehož cílem má být
pohodlná a zároveň rafinovaná jízda. Také byla použita extra izolace pro
snížení hluku zvenčí.
Mazda MX-5 RF by měla dorazit na
jednotlivé trhy se stejnou standardní i příplatkovou výbavou jako má model se
soft-topem, jediným rozdílem bude pochopitelně tlačítko pro stažení či natažení
střechy. V základu MX-5 je klimatizace, sada litých kol, USB slot a kožený
volant – to stejné by se mělo objevit také u MX-5 RF. Ta se může navíc
pochlubit novým třívrstvým lakem Machine Grey, který vytváří kovový povrch.
Prozatím japonská automobilka
neprozradila cenu za právě představenou Mazdu MX-5 RF, ale bude jistě dražší
než klasické provedení. Oblíbený roadster s pevnou skládací střechou by
měl dorazit na trhy koncem letošního či začátkem příštího roku a bude
konkurentem například pro Toyotu GT86 nebo Audi TT.
Zdroj: Mazda
Žádné komentáře:
Okomentovat