pondělí 20. března 2017

Pokračování svolávací akce ohledně dieselů, problém má i 1,5 Skyactiv-D

Cirka před měsícem jsem zveřejnil na našich webových stránkách, že Mazda plánuje svolávací akci kvůli dieselovému motoru.


Zkoušel jsem zapátrat po dalších informacích, a nakonec se podařilo zjistit nové informace, které nebudou zrovna potěšující pro majitele Mazd se vznětovým motorem. Dobrou zprávou však je, že i český import to řeší.

Konečně tak je známo, jakou konkrétní potíž má 2,2litrový dieselový čtyřválec Skyactiv-D. Kamenem úrazu je prosakující těsnění u vstřikovače, což znamená, že se zde usazují výfukové zplodiny a ty mohou dokonce zamezit samotnému mazání. Pochopitelně to celé pak může vést k poškození motoru. Ovšem ještě jeden problém má daný agregát, přesněji injektor controlleru nemá dostatečnou izolaci proti rušení. Jinými slovy, procházející proud často přesahuje povolené hranice a to by mohlo vést k poškození vstřikovače či zkratu.

Naštěstí i český import řeší nastolenou situaci a majitele poškozených vozů bude písemně či telefonicky informovat. Případně se můžete zeptat ve svém „domácím“ dealerství, jako to udělal jeden čtenář a opravdu jeho vůz, konkrétně CX-5, prošel kontrolou.

Málokdo by to tušil, ale s malými komplikacemi se potácí také menší dieselový agregát 1,5 Skyactiv-D. Během ledna si údajně mnoho evropských zákazníků stěžovalo, že dieselová patnáctistovka má velmi omezený výkon a za jízdy dokonce cuká či vynechává, dokonce se to prý už řešilo v minulosti. Mazda proto doporučuje aplikovat do nafty extra aditiva, například Coldflow od Totalu. 


Žádné komentáře:

Okomentovat