středa 29. listopadu 2017

Vylepšená Mazda 6 představena, nově nabídne přeplňovaný motor a větší nádech prémie

Mazda avizovala dlouho dopředu, že chystá velkou premiéru omlazené Mazdy 6, která se představí na losangeleském autosalonu.


Ten den nastal právě dneska, neboť před malou chvílí se ukázala inovovaná Mazda 6 v celé kráse. Co je na ní nového? Tak především motor, podvozek, ale také menší vizuální změny a interiér se zase o něco přiblížil prémii.

Uvedení Mazdy CX-9 bylo pozoruhodným krokem pro samotnou automobilku, protože jde o SUV, ale Mazda ukázala, že i takové vozy umí, protože CX-9 nabízí vynikající jízdní dynamiku, silný motor a slušnou výbavu. Překvapivé je také to, že CX-9 se nejčastěji prodává ve vyšších výbavách Grand Touring či Signature, a to nečekala ani sama automobilka. Proto není divu, že Mazda dodala značnou prémii i právě představené 6.

Pokud si ještě vzpomínáte, tak před cirka měsícem debutovaly na domácím autosalonu v Tokiu dva úchvatné koncepty – Kai a Vision Coupe. A právě z druhého jmenovaného čerpali designéři při navrhování faceliftu pro Mazdu 6. Redesign je v prvé řadě zaměřen na eleganci, a proto nová tvář vlajkové lodi představuje téma Zralá elegance. Ta především přidává úroveň sofistikovanosti do současného designového jazyku KODO – Soul of Motion.


Na přední části vozu si nelze nevšimnout zejména nové mřížky z CX-5, která dodává modelu hlavně širší postoj. Standardem budou LED světlomety s integrovanými mlhovými světly. Co se týče palety barev, Mazdu 6 bude možné objednat ve dvou nových barvách – Soul Red Crystal a Machine Grey. Příjemným doplňkem budou pak nová litá kola o velikosti 17 či 19 palců.


Samotný interiér prošel velkou revolucí, avšak volant a další drobnosti jsou převzaté z původního modelu. Nejvýraznější proměnou je vodorovně protažená palubní deska, která opět dává najevo šířku Mazdy 6 a vyjadřuje pocit jemné sofistikovanosti. V kabině tak bude možné obdivovat nejen lepší zvukovou izolaci, ale také dřevo Sen (využívané ve výrobě nábytku nebo hudebních nástrojů), hnědou kůži Nappa (odstín inspirovaný starým dřevem, vyskytující se v japonských chrámech) či čalounění UltraSuede NU, které lze nalézt na dveřích, sedadlech či palubní desce. Přesněji jde o jakýsi typ semiše, a ta je zdobena zlatým nádechem, k čemuž se používá stejná technika jako ke zdobení kimon.


Sedadla budou za příplatek i odvětrávaná, ale hlavně byla přepracovaná pro lepší ergonomii – tzn. jsou širší, pevnější a mají lepší výplň, díky čemuž lépe podrží posádku. Zadní sedačky prošly též revizí pro větší pohodlí. Dále nebude chybět ve výbavě plnohodnotný radarový tempomat s funkcí Stop and Go, odmrazování předních stěračů, 8palcový informační displej Mazda Connect s lepším barevným kontrastem, ale i 360° kamerou, 7palcový displej v přístrojové kapličce (u vyšších výbav) a také pochopitelně head-up displej promítající na čelní sklo.


Absolutní novinkou je nový motor v nabídce, přesněji jde o přeplňovaný (ano, čtete správně!) benzinový čtyřválec 2,5 Skyactiv-G, který se poprvé objevil právě v CX-9. Daný agregát je známý především okamžitým dostatečným točivým momentem, a to díky Dynamic Pressure Turbo, jenž zrychluje výfukové plyny malým přívodem, aby tak turbodmychadlo mělo rychlejší nástup při nízkých otáčkách před otevřením většího sekundárního okruhu, využívající sílu v plném rozsahu. Plynové potrubí se schématem 4-3-1, které zabraňuje protitlaku výfuku, pak pomáhá motoru lépe „dýchat“.

Motor disponuje výkonem 254 koní při použití prémiového 93oktanového paliva, při standardním 87oktanovém „klesne“ na 230 koní, a točivým momentem 420 Nm při 2000 ot/min. Ten je prý stejný jako u osmiválcových pohonných jednotek. Přeplňovaný motor je k dispozici jenom se šestistupňovým automatem, kdežto manuál o stejném počtu rychlostí se nabízí u atmosférické 2,5 Skyactiv-G. Standardem je samozřejmě i známý systém G-Vectoring Control.


Přijde-li ke slovu nový výkonnější motor, je třeba zapracovat také na podvozku, což Mazda udělala a řádně! Především optimalizovala rovnováhu mezi řízením, jízdou a NVH (hluk, vibrace a tvrdost) jako to má právě dokonale odhlučněná CX-9. Sloupek řízení je nyní připevněn k nově tužšímu šasi a nabídne tak lepší zpětnou vazbu a pocit řízení. Skyactiv-Chassis bylo zpevněno společně s přepracovanými zavěšeními, což zaručí bezproblémovou, dynamickou a hladší jízdu.

Přepracovaná Mazda 6 se má dostat do amerických showroomů během jara roku 2018. Pokud jde o další trhy, tak Evropa by se měla dočkat, neboť nám to přímo potvrdila Mazda na svém oficiálním facebookovém profilu. Záhy však byla odpověď smazána, uvidíme, kde bude pravda :-).

Zdroj: Mazda























Žádné komentáře:

Okomentovat