pátek 8. prosince 2017

Mazda testuje poblíž Nürburgringu mulu RX-8, blíží se snad opravdu návrat Wankelu?

O nástupci Mazdy RX-8 jsem psal již nesčetněkrát, neboť se vždy vynoří nové spekulace a v zápětí jsou popřeny či vyvráceny jinou verzí příběhu.


Jenomže nyní to asi automobilka jen tak neobhájí, neboť okolo německého okruhu Nürburgring začala jezdit zvláštně vypadající RX-8. Co nám svou přítomností chce říci?

Pokud čtete Mazda News pravidelně, jistě Vám nemohlo uniknout, že Mazda vymezila skupinku svých inženýrů, kteří se speciálně zabývají pouze vývojem nového rotačního motoru. Logicky je tak možné, že skupinka testuje nový agregát ve staronové RX-8, potažmo její testovací mule, právě na Nürburgringu.

Bohužel přistižený prototyp nenapoví nic, maximálně za zmínku stojí neobvyklé chlazení v přední části vozu, což dokazuje, že instalovaná pohonná jednotka bude nejspíš hodně „žhavá“. Dle nedávno uniknuvších materiálů z patentového úřadu to vypadá, že nová motorizace ponese označení Skyactiv-R a také patent prozrazuje otočení motoru o 180° ve srovnání s předchozím agregátem RENESIS. To by znamenalo, že výfukové ventily se přesunou nahoru a zároveň i instalaci kratšího potrubí pro turbodmychadlo, což by mělo snížit tzv. turbo-lag. Další možností je také elektrický kompresor nebo Wankel jako generátor pro hybridní ústrojí. Ať tak či tak, nový rotační motor by mohl nabídnout výkon okolo 400 koní.

Je to vše krásné ke čtení, ale musíme si ještě pár let počkat, tedy pokud se Mazda pustí opravdu do sériové výroby. Během letošního roku automobilka podotkla, že momentálně nemá peníze z rozpočtu nazbyt, tudíž zatím padá i nějaká větší šance na obnovení modelů RX, minimálně do roku 2020. I když upřímně, ke 100. výročí značky, které spadá právě na rok 2020, by to byl krásný dárek.


Mazda i ráda mlží před novináři, proto je třeba její informace brát tak trochu s nadsázkou, ale s modelem RX-9 to myslí zřejmě vážně. Důkazem je už odhalený skvostný koncept RX-Vision, který by mohl v sériové podobě odkazovat na poslední RX-7. Hlavně musíme držet skupince inženýrů všechny palce, poněvadž při vývoji bojují hlavně s regulací spotřeby paliva i emisí, což patřilo mezi hlavní neduhy předchozího motoru. Ale uznejte sami, k sériovému RX-Vision by seděl přece jenom pořádný Wankel, ne?  

Zdroj: motor1.com


Žádné komentáře:

Okomentovat