Elegantní koncept Mazda Vision
Coupe si odbyl výstavní světovou premiéru na domácím autosalonu v Tokiu,
po jehož boku se ukázala ještě studie Kai.
Nyní probíhá losangeleský
autosalon, kde pochopitelně hlavní hvězdou je omlazená Mazda 6 s novým motorem,
ale i na tuto show dovezla automobilka zmíněný koncept Vision Coupe. Má snad
Mazda něco za lubem? Pojďme si dát trochu konspirace… :-)
Americký debut poutavé studie
Vision Coupe se odehrál právě v Los Angeles a prozatím vrchní
představitelé automobilky ani nenaznačili, zda ji pošle do sériové výroby.
Jenomže to nemění nic na tom, že Vision Coupe sbírá opravdu velkou pozitivní
zpětnou vazbu od návštěvníků právě probíhajícího amerického autosalonu. Co si
budeme povídat, tato studie je ideálním předpokladem pro stvoření velkého a
luxusního sportovního sedanu. Že by?
Mazda Vision Coupe má za úkol
především ukázat světu, jakým směrem půjde designový jazyk Kodo. Cílem bylo
odstranit přebytečné prvky na vnějšku, které spíš celkový design jaksi
rozrušovaly. Protentokrát na to šla Mazda tzv. od lesa, použila jednoduchost a
tradice – například samurajské meče.
Když se nad tímto zamyslíme, tak
už delší dobu kolují spekulace, že by Mazda mohla uvést do prodeje model s pohonem
zadních kol – platforma by byla převzatá od Toyoty, potažmo Lexusu, v rámci
nedávno uzavřené spolupráce. Velký luxusní sedan s pohonem zadní nápravy?
Nezní to špatně, že? Uvidíme, co má Mazda za lubem, ale nečekala takové ohlasy
na americké půdě. Ať tak či tak, onen sedan by se stejně prodával jen na území
USA, případně Asie.
A jak by se mohl jmenovat nový
sedan, který by byl větší než současná Mazda 6? Logicky asi každého napadne
označení Xedos či 929, jenomže k těmto názvům se značka už stoprocentně nevrátí
a navíc nemá na co navazovat v současném portfoliu. Při pohledu na nynější
strategii by se mohl pyšnit označením Mazda 9, jakožto duchovní nástupce Xedosu
9. Vision Coupe je řazen do kategorie mid-size, tudíž délka maximálně cca 4,8
metru (Xedos 9 má 4,82 m).
Další zajímavý poznatek je také
to, že Lexus mluví o tom, jak se model GS (na délku měří 4,85 m) neprodává
podle plánů a uvažuje, co s ním provede dále. Jelikož se Lexus GS prodává
s pohonem zadních nebo všech čtyř kol, zapadá to pěkně do prvotních
spekulací, že Mazda přemýšlí nad modelem s pohonem zadní nápravy. Lexus by
tak mohl dodat Mazdě podvozek a ona by si navrhla design, či dodala interiér a
motory. I když je GS také jako hybrid, může jej dostat také Mazda, ale nemusí…
Jsou to prozatím jen mé domněnky,
na kterých nemusí být ani špetka pravdy, ale ono to dává celkem logiku. Uvidíme,
co nám připraví Mazda ve spolupráci s Toyotou. Každopádně, velký sedan s RWD
bych v nabídce určitě uvítal.
Žádné komentáře:
Okomentovat