pondělí 29. ledna 2018

Další revoluce? Mazda vyvíjí benzínový motor, který nabídne srovnatelné emise s elektromobilem

Současná generace motorů Skyactiv pomalu dosluhuje, a proto nás Mazda pomalu přeorientovává na revoluční technologie Skyactiv-X, přesněji na „vznětové motory spalující benzín“.


I když toho víme prozatím málo o druhé generaci motorů Skyactiv-X, japonská automobilka rozhodně neusíná na vavřínech a hledí i do daleké budoucnosti. Co chystá tentokrát?

Mazda má zřejmě jedny z nejlepších inženýrů, protože vymýšlí opět něco revolučního. Údajně tým vrchních inženýrů vyvíjí benzínový motor, který by se mohl pochlubit podobnými emisemi jako má elektromobil, tedy jinými slovy, když se započítá do vzorce i samotná výroba energie pro elektromobily.

Výkonný ředitel Mazdy, Mitsuo Hitomi, který je zodpovědný za pohonné jednotky, se rozpovídal o nové generaci motorů, značené jako Skyactiv-3, na technické automobilové konferenci. Automobilka bude pracovat u nových motorů na zvýšení tepelné účinnosti. Tímto způsobem dochází k redukci množství spalovací energie ztracené vůči teplu, zatímco se zvyšuje množství použité pro pohon kol. Pokud se Mazdě podaří zvýšit tepelnou účinnost motoru Skyactiv-3 ze zhruba 27 na 56%, dosáhne emisních limitů jako elektromobil.


Mazda provádí měření tím způsobem, že změří oxid uhličitý z výroby elektřiny, která pohání elektromobily a u vozidel se spalovacím motorem zase tak, že vypočítá emise z těžby ropy a rafinace benzinu. Výpočty pak jasně ukazují, že některé elektromobily mají větší emise než nějaké automobily se zážehovým agregátem. Navíc, pokud se emise oxidu uhličitého povedou snížit o 25 procent, benzinový motor Mazdy se bude v otázce spotřeby paliva schopen vyrovnat elektromobilům.

Jen pro připomenutí, první generace motorů Skyactiv-G/Skyactiv-D se představila v roce 2011 a bude ji následovat právě generace Skyactiv-X, ta by měla dorazit na trh do března roku 2019. Bohužel automobilka neuvedla, kdy přibližně by se mohla objevit generace motorů Skyactiv-3 v jejich vozech. Nicméně, Hitomi uvedl, že tato technologie by dala spalovacím motorům větší naději na dlouhodobější setrvání v automobilech.

Zdroj: autonews.com




Žádné komentáře:

Okomentovat