sobota 10. února 2018

SUV zlepšují Mazdě prodeje v USA, po 24 letech má rekordní leden

S příchodem nového roku se nejen odhalují plány na dané období, ale i se analyzují události roku uplynulého, a to včetně prodejních čísel.


Nedávno byla zveřejněna zpráva o prodejích Mazdy na americkém trhu, kde sice se dosáhlo nejúspěšnějšího ledna za posledních 24 let, ale stejně to má háček. Jaký?

Rok 2017 byl celkově horší než rok 2016, dokonce osm měsíců z celkových dvanácti bylo loni horších než stejné období v roce 2016. Ovšem letos je situace výrazně jiná, jelikož Mazda má rekordní leden od roku 1994, navíc je úspěšnější než v roce 2017, respektive 2016. Za leden 2018 se prodalo těsně pod 25 tisíc vozů (+ 3300 vozů ve srovnání s lednem 2017). Jenomže zase při porovnání s prosincem 2017 jsou prodeje stejně nižší, konkrétně o 2000 vozů.

Za zvýšením prodejů stojí především portfolio SUV, nejžádanější je pochopitelně CX-5, a to s nárůstem o cirka 66%. Za letošní leden se jí prodalo 13 500 kusů, kdežto za stejný měsíc v loňském roce pouze 8000. Zájem stoupl i o větší model CX-9, kde se zlepšily lednové prodeje ze 1600 na 2300 vozů a jde tak o nárůst o téměř 47%. Mezi dvěma ledny se zvýšila poptávka také po nejmenší CX-3, přesněji z 1200 na 1350 vozů.

Mazda by měla ještě mnohem lepší prodejní čísla, kdyby však její klasické modely si držely zájem zákazníků. Přesněji prodeje Mazdy 6 klesly z 3300 na 1600 kusů, Mazdy 3 zase z 6600 na 5800 vozů (pokles o 12%), a pokud jde o Miatu, i tady ustává zájem – z původních cirka 900 se momentálně pohybuje na něco málo přes 400 prodaných vozů.

Že jsou SUV žádanější, to není nic překvapivého, neboť třeba Mitsubishi provedlo úpravy v portfoliu a za loňský rok dosáhlo po dlouhé době hranice 100 tisíc prodaných vozů, a to právě díky větší poptávce po crossoverech a SUV. Bohužel u Mazdy se dostavily poklesy a bude velmi zajímavé sledovat, zda prodejům v USA pomůže omlazená Mazda 6 s osazeným benzínovým turbo motorem.

Zdroj: autoblog.com


Žádné komentáře:

Okomentovat