čtvrtek 17. května 2018

Inovovaná Mazda CX-3 vstupuje na domácí trh, nabízí zcela nový dieselový motor

Koncem letošního března Vám určitě neunikl článek o nově zmodernizované Mazdě CX-3, která se tak dočkala již druhé inovace v rámci životního cyklu.


A není tak překvapením, že první trh, na který vstoupí omlazená CX-3, bude právě ten domácí. V Japonsku se tak začne prodávat od konce května a nebude chybět speciální edice i nový dieselový motor, který má zavítat i do Evropy.

Aktualizovaný malý crossover CX-3 startuje na částce 19 300 amerických dolarů (cca 419 tisíc korun), za což dostanete základní výbavu 20S v kombinaci s pohonem předních kol. Pokud by byl zájem o pohon obou náprav, cena pak stoupne na 21 350 dolarů (cca 463 tisíc korun). Výbava XD ProActive S v kombu s pohonem 4x4 vychází na 26 797 dolarů (cca 581 tisíc korun), kdežto s poháněnými předními koly je daný výbavový stupeň levnější o 2051 dolarů (cca 44 500 korun). Ve výše zmíněných cenách není zahrnut ještě recyklační poplatek 101 dolarů (cca 2200 korun).


Čím se omlazená Mazda CX-3 liší od té předchozí, to je asi zbytečné psát, když jsem to zmiňoval v původním článku. Nicméně, městský crossover si má nadále zachovat vynikající ovladatelnost jako u kompaktního hatchbacku a navíc má nově nabídnout klidnější a pohodlnější cestování, a to díky přepracovanému odpružení a nově vyvinutým pneumatikám.


Co však nebylo zmíněno při odhalení nové podoby CX-3, to jest motorová paleta. Toho jsme se dočkali až nyní při uvedení na domácí trh, kdy model CX-3 jako první nabídne zcela nový motor 1,8 Skyactiv-D o výkonu 115 koní a točivém momentu 270 Nm. Jinými slovy, nahradí dosluhující dieselovou patnáctistovku o výkonu 105 koní. Mazda tak opět dokazuje, že jde jít směrem upsizingu. I když došlo na zvýšení objemu, tak váha motoru je prý téměř stejná. Krom toho má nová vznětová osmnáctistovka turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek (zajištění krouticího momentu i ve vysokých otáčkách), účinný vstřikovací systém, ale i snížené vnitřní tření za účelem lepší spotřeby.


Pozadu nezůstal ani 2,0 Skyactiv-G, který se dočkal pístů s nízkým třením a seříznutými okraji hlav a vysoce účinných vstřikovačů. A důvod této změny? Lepší reakce na plyn i dynamika v celém působišti otáček, a pak pochopitelně zlepšení v oblasti spotřeby a emisí.


Jak už jsem zmínil v úvodu, při uvedení CX-3 do prodeje dorazí i speciální edice Exclusive Mods. Ta bude založena na výbavách 20S a XD, a to jak s pohonem předních, tak i všech čtyř kol. Výstředním prvkem speciální edice bude především tmavě červené kožené čalounění Nappa v kombinaci s bílými interiérovými doplňky a společně prý tak vytvoří dráždivou městskou atmosféru. Daná edice se však začne vyrábět až od 1. července 2018.


Ve standardní či příplatkové výbavě nechybí ani bezpečnostní systémy, a to včetně inovovaného systému Advanced Smart Brake, detekující chodce v noci. Dále pak je v balíčku Radar Cruise Control se systémem Stop and Go, 360stupňový kamerový systém anebo automatické stmívání vnitřního zpětného zrcátka. Jinak omlazená Mazda CX-3 s novým motorem by mohla dorazit na evropskou půdu během následujícího půl roku, čili na podzim.

Zdroj: carscoops.com, carwatch.com.jp


Žádné komentáře:

Okomentovat