čtvrtek 14. června 2018

Mazda MX-5/MX-5 RF má po dalším faceliftu, konečně nabízí větší výkon

Mazda MX-5 si i ve čtvrté generaci zakládá na strategii staré školy motorů, tzn., že pod kapotou neuvidíte v žádném případě turbodmychadlo.


Dlouho se mluvilo o tom, že současné motory dostanou zvýšený výkon a dle japonské premiéry nového  faceliftu se tak skutečně stalo! A fanoušci mohou být nadále klidní, protože i v tomto případě nedošlo na aplikaci přeplňování.  

Razantních úprav se dočkal především 2,0litrový čtyřválec Skyactiv-G, přesněji dostal optimalizovaný přívod vzduchu, nové válce, zrevidované písty (lehčí o 27 g), škrtící klapku s větším průměrem, širší výfukové potrubí a větší výfukové ventily. Výsledkem je nejen zvýšení výkonu, ale také snížení hmotnosti, lepší spotřeba a šetrnost k životnímu prostředí. Velkou novinkou je ještě přítomnost dvouhmotového setrvačníku.

Motor nově nabízí zvýšený výkon o více než 15 %, konkrétně tedy narostl ze 160 na 184 koňských sil a krouticí moment vzrostl z 200 na 205 Nm. Mazdě se povedl i posunout omezovač – ze současných 6800 na 7500 otáček za minutu. Slabší 1,5 Skyactiv-G obdržela technologii spalování jako silnější pohonná jednotka, takže nově disponuje výkonem 132 koní a točivým momentem 152 Nm. I u tohoto agregátu je samozřejmostí lepší spotřeba a emise.


Facelift přináší i nový stavitelný volant a přepracovaný TFT displej, avšak zákazníci se mohou těšit na hnědý softtop, světle kožený interiér či 16palcová litá kola s kovovými černými akcenty. V Japonsku bude standardem například systém Advanced Smart City Brake Support či Lane Departure Warning. 

Prodej na domácím trhu bude odstartován 26. července letošního roku. Klasický roadster startuje na částce 23 218 dolarů (v přepočtu cca 508 tisíc korun) a MX-5 RF zase na 34 636 dolarů (cca 757 tisíc korun).

Zdroj: carscoops.com, car.watch.impress.co.jp












Žádné komentáře:

Okomentovat