pondělí 24. září 2018

Inovovaná Mazda CX-3 se už prodává na českém trhu, na kolik vyjde nový diesel?

Inovovaná Mazda CX-3 se představila koncem března letošního roku a výstavní premiéru si odbyla na jarním autosalonu v New Yorku. Hlavní novinkou byl bezpochyby příchod elektronické ruční brzdy.


Prvně zavítala pochopitelně na domácí trh, ale posléze také na ten evropský. Konkrétně na českém trhu se prodává už nějaký ten pátek, ale málokdo o tom ví. Navíc, díky jihlavskému dealerství ADJ jsme dostali skvělou příležitost, a to postavit odcházející a nastupující CX-3 vedle sebe. A jak je na tom s cenami?

Než se pustíme do samotného přehledu s cenami, zopakuji přehled změn pro modelový rok 2018. Takže na vnějšku vozu nelze přehlédnout nová přední maska společně s jiným orámováním LED mlhovek a chromovou lištou pod nárazníkem. Z profilu zaujme též chromová lišta, B-sloupek v odstínu Piano Black či nová sada 18palcových litých kol. Vzadu jsou novinkou kombinovaná LED světla.

CX-3 (2017) a CX-3 (2018) před ADJ, na které dohlíží CX-5
Co se týče proměn v kabině, nově je zde středový panel s elektronickou parkovací brzdou, jak už jsem zmínil v úvodu, přední a zadní loketní opěrka a také set inovací ohledně použitých materiálů a barev – přesněji na sedadlech, výplních dveří, klikách a rámečcích ventilace). Modernizace pronikla také do složení výbav, takže u stupně Emotion je novinkou přední loketní opěrka, kdežto Challenge má nově zase vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou. Výbava Attraction zůstala beze změn, ale Revolution nabízí nyní přední parkovací senzory. Vrcholný bod pyramidy Revolution Top má pak nově adaptivní tempomat s rozsahem rychlosti od 0 km/h (pouze pro automat), dále adaptivní LED světlomety jako má Mazda 3 – čili čtyři segmenty, dvanáct diod a fungující samostatně. Nesmím opomenout ještě černé či bílé kožené čalounění místo komba látka/kůže.


Modelový ročník 2018 poznáte u CX-3 celkem snadno, a to díky nové mřížce
Samotnou kapitolou je pak nová limitovaná série Takumi, která má základ ve výbavě Challenge, ale disponuje navíc těmito prvky – 18palcová litá kola, zadní parkovací senzory, přední vyhřívaná sedadla, zatmavená boční skla, digitální autorádio DAB, dešťový a světlý senzor a pak také elektricky sklápěná vnější zpětná zrcátka. Mazda udělala v seznamu výbav slušný chaos, neboť u inovované CX-3 je možné zvolit ještě stupeň Takumi Plus. Ten vychází z provedení Revolution a je vylepšen o kožené čalounění sedaček Nappa Deep Red, elektricky ovládané sedadlo řidiče s pamětí, obohacené o funkci, která ovládá na základě paměti i nastavení head-up displeje. Pomyslnou třešničkou na dortu jsou pak lesklá 18“ litá kola ve specifickém designu.

Vpravo CX-3 (2018), vlevo CX-3 (2017) - změny jsou minimální
CX-3 Takumi Plus bude prodávána pouze s 2,0 Skyactiv-G o výkonu 121 koní, a to buď s manuálem, nebo automatem – příplatek za automatickou převodovku činí 45 000 korun – a pochopitelně s pohonem předních kol. Limitovaná série Takumi Plus bude k dostání v následujících barevných odstínech – bílá Arctic, bílá Snowflake Crystal, Ceramic, šedá Machine, černá Jet a samozřejmě červená Soul Red Crystal. První vozy budou k vidění v ČR během října letošního roku. A co se týče cen, CX-3 G121 Takumi Plus s manuálem vychází na 552 900 Kč, kdežto s automatem na 597 900 korun.

Základní cena inovované CX-3 je 412 400 Kč, za což dostanete benzínový dvoulitr o výkonu 121 koní, v kombinaci s šestistupňovým manuálem, pohonem předních kol a výbavou Emotion. Je to taky jediná možná motorizace pro základní výbavu. Další stupeň Challenge lze opět koupit se stejným agregátem jako Emotion, ale v nabídce je také nový diesel 1,8 Skyactiv-D o výkonu 115 koní, a to za cenu 498 400 Kč. Mezi výbavami Challenge a Attraction je nově Takumi, která jde pořídit se základním benzínem či dieselem. V prvém případě se jedná o cenu 472 400 Kč a v druhém zase 517 400 Kč.


Nahoře MY2018, dole MY2017 - rozdíly asi poznáte sami :-)
Teprve až samotná výbava Attraction nabízí možnost automatu, za který je příplatek 45 000 Kč. To znamená, že 2,0 Skyactiv-G121 s manuálem vyjde na 500 400 Kč, kdežto s automatem na 545 400 Kč. Ovšem za stejnou cenu lze zakoupit 1,8 Skyactiv-D115, ale jen s manuálem. Stupeň Revolution už vypadá zajímavě, neboť u této výbavy je možné si vybrat jakýkoliv motor z nabídky, ale i automatickou převodovku a pohon všech čtyř kol. Takže 2,0 Skyactiv-G121 s manuálem je za 526 400 korun, s automatem za 571 400 Kč a pohon všech čtyř kol je k mání se silnějším motorem 2,0 Skyactiv-G150, a to za 587 400 Kč (s manuálem), zatímco s automatem je o 45 tisíc korun dražší. Pokud jde o 1,8 Skyactiv-D115, tak startuje s Revolutionem na 571 400 Kč a v případě volby automatu se připlácí oněch 45 tisíc korun. Jestliže by měl zákazník zájem ještě o pohon všech čtyř kol, musí si přičíst dalších pětačtyřicet tisíc korun, takže pak auto vyjde na 661 400 Kč.

Na zmíněných dvou fotografiích můžete vidět hlavní inovaci, a to přítomnost elektronické ruční brzdy, loketní opěrky a v neposlední řadě i jinak stavěných držáků nápojů.


Absolutním vrcholem je pochopitelně Revolution TOP, který je k dostání pouze s motorem 2,0 Skyactiv-G150 a pohonem 4x4 za 648 400 Kč, přičemž ještě v kombinaci s automatem se cena zvýší na 693 400 Kč. Stejně jako benzínový agregát, tak i ten dieselový má v nabídce pohon 4x4 a automat. Auto s manuálem a pohonem všech čtyř kol tak vyjde na 677 400 Kč, ale v případě automatu až na 722 400 Kč. Co se týče extra příplatků, tak za metalický/perleťový lak zaplatíte 13 900 Kč, za prémiový lak Machine Grey pak 17 400 Kč a Soul Red Crystal zase 21 300 Kč. V případě zájmu o navigaci je třeba počítat s navýšením ceny o 12 500 Kč a bílé kožené čalounění vyjde na 6000 Kč.

Další inovací je také sada 18" litých kol s novým designem
Jak už jsem zmínil v půli článku, inovovaná CX-3 se může pochlubit zcela novým agregátem. Jde o 1,8litrový dieselový čtyřválec Skyactiv-D, který disponuje výkonem 115 koní při 4000 ot/min a točivým momentem 270 Nm v rozmezí 1600-2500 otáček za minutu. Jde o unikum, neboť tento nový motor splňuje přísnou emisní normu Euro 6d TEMP i bez přítomnosti močoviny AdBlue. Mazda totiž vyvinula speciální katalyzátor. Více jsem o tom psal ZDE.

Mazdaři, budu se na Vás těšit ve všech dealerstvích :-)
Zároveň bych chtěl tímto článkem poděkovat také jihlavskému dealerství ADJ, neboť mi umožnili prozkoumat CX-3 (2018) v dostatečném předstihu. A nejen to, protože jsem měl možnost face to face vůz porovnat i s modelovým rokem 2017, tím pádem jsem viděl veškeré inovace na vlastní oči. Nyní se tak můžete podívat na zajímavou galerii obou vozů.


















Žádné komentáře:

Okomentovat