pátek 12. dubna 2019

Svitla naděje? Mazda začala přemýšlet o nové 3 MPS, ale má to háček

Jako na houpačce! Koncem listopadu loňského roku, krátce po světové premiéře nové Mazdy 3, vzniklo interview s novým globálním šéfem Mazdy nejen o budoucnosti divize MPS. Tenkrát bylo řečeno, že se svět již nedočká dalšího modelu s tímto označením. Ale dnes je zase situace jiná…


Britský Autocar hodil řeč s programovým manažerem, jménem Kota Beppu, při uvedení nové „trojky“ na australský trh a prozradil zajímavé informace. Jak to tedy bude? Můžeme se těšit na nové MPS nebo jde zas o typické mlžení?

Beppu prohlásil: „Jsem chlap, takže chci řídit výkonnou Mazdu 3 a udělám pro to maximum“. Projekt sice nebyl zatím potvrzen, ale dle jeho slov jde o pouhou formalitu. Navíc uvedl, že zájem o výkonnou 3 je enormní, a to převážně z „nejrozvinutějších zemí“ jako je USA, Austrálie či Japonsko. Ano, Evropa nebyla vážně zmíněna…

Už při odhalení podrobností k nové Mazdě 3, a to nejen v evropské, ale i americké specifikaci, bylo jasné, že Mazda má v podstatě připravenou techniku pro případné MPS – jen udělat finální rozhodnutí. Na základě tvrzení Koty Beppu je zřejmé, že by byl použit 2,5litrový přeplňovaný čtyřválec Skyactiv-G, ale v návrhu jsou údajně další možné motorizace. Beppu se však chce vyhnout hybridní variantě. Pokud si ještě pamatujete, tak zmíněný agregát disponuje výkonem cca 250 koní a točivým momentem 420 Nm. Nebyl by to krásný odkaz na minulost?

Takhle by mohla vypadat nová Mazda 3 MPS, render
Bohužel není známo, zda by nová 3 MPS nabídla pohon předních či všech čtyř kol, ale osobně se přikláním ke 4x4, neboť dle nedávných testů funguje skvěle na nové generaci a šlo by o lepší přenesení výkonu ohledně trakce. Dokonce se nemluví ani o volbě převodovky, a proto se řada lidí přiklání spíše pro šestistupňový manuál. Ale kdo ví, jak to bude, jelikož například vylepšená Mazda 6 s modelovým rokem 2019 už nemá v nabídce pro americký trh manuální převodovku.

Je jasné, že by nová Mazda 3 MPS mohla nabídnout klidně výkon přes 300 koní, ale jak pronesl sám Beppu, výkonná „trojka“ musí být ideálním kompromisem mezi sportovní a komfortní jízdou, neboli má být přátelštější než Golf GTI a stát se tak warm hatchem než hot hatchem. Navíc se může také stát, že výkonné provedení Mazdy 3 neponese staronové označení MPS.

Takže i když svitla naděje pro obnovení divize MPS, evropští zákazníci stejně zapláčou. A důvod? Emisní limity… Už samotný motor 2,5T Skyactiv-G se nenabízí kvůli emisím u Mazdy 6 jako je tomu třeba v Americe. Necháme se překvapit, jak to nakonec dopadne. Pokud by však nová 3 MPS byla schválena k sériové výrobě, dočkali bychom se ji během roku 2021, poněvadž už nyní se prý pracuje na jejím vývoji.  

Zdroj: carscoops.com, autocar.co.uk


Žádné komentáře:

Okomentovat