čtvrtek 9. května 2019

Nová Mazda 6 odstartuje revoluci, lze očekávat novou platformu a řadové šestiválce

Zdá se, že to Mazda s přesunem mezi prémiové značky myslí opravdu vážně! Už první krok byl uskutečněn prostřednictvím premiéry nové Mazdy 3 (BP), která se posunula minimálně o dvě úrovně v použitých materiálech a zpracování.


Teď však tomu automobilka zřejmě nasadí korunu, jelikož po internetu začínají kolovat důležité zprávy o tom, že Mazda chystá revoluci napříč portfoliem. O co půjde?

Zarytí fanoušci určitě vědí, že Mazda oslaví v příštím roce 100. výročí od založení automobilky, což je unikátní příležitost ke změnám. Že však nastanou až takové, to jsem osobně nečekal. Díky serveru Jalopnik, který zveřejnil zprávu pro investory z března letošního roku, jsme se dozvěděli, že automobilka vyvíjí zcela novou platformu, avšak pozor, s pohonem zadních kol (!). A samozřejmě za volitelný příplatek bude možný pohon všech čtyř kol i-Activ.

Aby toho nebylo málo, tak v oné zprávě je také zmíněno, že Mazda pracuje na vývoji benzínového řadového šestiválce s převratnou technologií Skyactiv-X a také šestiválcovém dieselu Skyactiv-D. Je pochopitelně velmi brzy na nějaká konkrétní čísla, ale automobilka chce cílit na německou trojici značek – Audi, BMW, Mercedes a například i na Jaguar.

Snímek z dané prezentace
Prezentace i prozradila, že je v plánu vývoj designového jazyka Kodo, představení hybridní soustavy, platformy EV a právě také nový podvozek s možností PHEV. Vypadá to, že pohon zadních kol bude standardem a pravděpodobně motory budou umístěny podélně. Veškeré prvky dané revoluce jsou nazývány interně „New Generation“ a lze je tak očekávat mezi roky 2020 a 2025. Úplně první vlaštovkou má být právě nová Mazda 6, která by měla vzhledem vycházet z konceptu Vision Coupé.

Kolegové ze serveru Jalopnik nelenili a oslovili pochopitelně tiskové oddělení Mazdy, aby jim povědělo, co je na tom pravdy. Mluvčí odpověděl: „Jsme nadšeni, že můžeme tyto motorizace (řadové šestiválce, pozn. autora) nabídnout v našich nových modelech, protože chceme pokračovat na cestě za prémií. Víme samozřejmě, že naši fanoušci budou chtít bližší informace k vyvíjeným motorům, nicméně, konkrétní čísla a další podrobnosti zveřejníme až ve správnou dobu“. 

Je až zvláštní, že Mazda z ničeho nic oznámí, že pracuje na vývoji dvou šestiválců. Minulý týden totiž Tetsuya Tada, hlavní inženýr nové Supry, pronesl, že vývoj nového šestiválce pro jejich model byl noční můrou, poněvadž by to zahrnovalo mnoho let vývoje, novou továrnu, apod. A teď si přijde Mazda, která oznámí, že připravuje řadový šestiválec a přitom je daleko menší automobilkou než právě Toyota.

Navíc tato strategie dává naději nám petrolheadům, poněvadž míří-li Mazda mezi prémiové značky, zvyšují se šance na uvedení sportovního modelu – samozřejmě větším než je současná MX-5 a vycházel by z RX-Visionu. Uvidíme, jak se bude Mazdě dařit v následujících pěti letech, ale podle mého jde o skutečně dobře promyšlený krok, poněvadž například BMW pomalu ustupuje od pohonu zadních kol.


Zdroj: Jalopnik, Mazda


1 komentář:

  1. No to se opravdu moc těším. Aktuálně mám poslední šestku 2.5l benzin takumi plus. Design u mazdy je dokonale krásný, pokud se k tomu přidá šestiválec benzín, dále rozvine design Kodo, šestka s novým motorem opět skočí kupředu :-)

    OdpovědětSmazat