středa 18. září 2019

Odhalují patentové snímky novou Mazdu RX-9? Dané indicie tomu napovídají

Není to tak dávno, co jsem zveřejnil článek o tom, že si Mazda zaregistrovala na evropském patentovém úřadu nová označení pro své modely.


Nutno dodat, že námětem této zprávy je opět zveřejněný patentový snímek z 12. září letošního roku, kdy mu vypršela ochranná lhůta a první zmínka je už z února 2018. Snímek naznačuje velké překvapení, dočkáme se ho snad už v Tokiu?

Odtajněný patentový snímek ukazuje přední nárazovou strukturu vozidla a údajně se prý nevztahuje k žádné platformě, kterou automobilka momentálně aktivně využívá. Přesněji tedy ani pro menší auta s pohonem předních, či velká auta s pohonem zadních kol – vyvíjená společně s novým šestiválcem. Z toho se tak dá logicky usoudit, že unikátní platforma bude určená pro jedinečný model. Ano, řešením této rovnice je dlouho očekávaný nástupce Mazdy RX-8.


K „připravovanému“ modelu RX-9, jak už následníka řady RX mnozí nazývají, se vyjádřil i zdroj z Mazdy, který naznačil, že RX-9 bude mít unikátní platformu. Japonský magazín, jenž přišel se snímkem, dále tvrdí, že ona struktura by měla být vyrobena ze slitiny hliníku v kombinaci s prvky z karbonem vyztužených plastů. Navíc má být účinná nejen v přední, ale i zadní části vozu. Nicméně, znamená to, že to bude opravdu lehké a takové atributy jsou určeny v tuto chvíli asi jen pro jeden projekt.

I když se oficiálně mlčí o všem ve spojitosti s projektem RX-9, vývoj prý nadále pokračuje. Na snímku lze ještě spatřit relativně malý motorový prostor, což nahrává právě rotačnímu motoru se svými kompaktními rozměry. Momentálně však Mazda prohlašuje, že vyvíjený Wankelův motor bude jako generátor pro dobíjení elektrické energie. A v neposlední řadě si nelze nevšimnout i hliníkového dvojitého lichoběžníkového zavěšení, což je zase ideální volba pro sportovní model i vzhledem k nízké hmotnosti.


Na závěr se sluší říci, že se možná chystá velmi lehká platforma a pohonnou jednotkou RX-9 by údajně měl být turbodmychadlem přeplňovaný rotační motor o výkonu cca 400 koní. Je zvláštní, že automobilový svět se zaměřuje spíše na elektrifikaci a Mazda si půjde opět svým směrem. To však neznamená, že elektromobil nepřipravuje, ale i ultralehká platforma může pomoci ke snížení emisí. A co víc, tenhle projekt by se možná mohl představit koncem října na tokijském autosalonu jako ideální dárek k 100leté existenci značky Mazda, kterou oslaví v příštím roce.

DALŠÍ ILUSTRACE PŘIPRAVOVANÉ RX-9 ZDE!



Žádné komentáře:

Okomentovat