sobota 30. listopadu 2019

Mazda přemýšlí nad pátou generací MX-5, v úvahu připadá i elektrifikace

Málokdo by to řekl, ale současná čtvrtá generace oblíbené Mazdy MX-5 se představila už v roce 2014 a tím pádem je na trhu už pět let. Předchozí generace měly zhruba osmiletý životní cyklus, a proto není divu, že Mazda začala přemýšlet o nové generaci.


MX-5 je stále považována za jeden z nejzábavnějších sportovních vozů s pohonem zadních kol, ale také jeden z mála modelů, který by se mohl v budoucnu vyhnout elektrifikaci vzhledem k maloobjemové produkci. Ale nad čím přemýšlí tedy představitelé značky?

Mazda uvažuje nad tím, jak vylepšit MX-5 skrze novou generaci a bohužel (bohudík) přichází v úvahu i elektrifikace. Ovšem sympatický roadster si musí nadále zachovat dvě podstatné vlastnosti – nízká hmotnost a kompaktní rozměry. A jak už víme z jiných vozů, vydání se cestou elektrifikace přináší i kilogramy navíc.

Ichiro Hirose, šéf výzkumu a vývoje v Mazdě, prozradil britskému portálu Autocar: „Lehkost a kompaktnost, to jsou základní prvky MX-5, takže i když se rozhodneme pro elektrifikaci, musíme se ujistit, že tím dosáhneme odlehčení vozidla.“

Šéfdesignér, Ikuo Maeda, zase pro změnu řekl: „Preference lidí, kteří mají rádi řízení sportovních vozů, se můžou změnit, proto musíme přemýšlet o tom, jakým směrem se společnost ubírá. Chceme využít nejlepší hnací ústrojí, aby vozidlo zůstalo lehké, ale zároveň prozkoumat různé možnosti s ohledem na různé požadavky a preference. Teď nemám konkrétní odpověď, ale musíme vyrobit takové vozidlo, které chtějí lidé vlastnit, aniž by se museli bát, že nejsou ekologičtí.“

Bude zajímavé sledovat, jakým směrem se ubere Mazda s takovou ikonou jako je právě MX-5. Pokud se bude automobilka držet osmiletých intervalů, nové generace se dočkáme zhruba v roce 2022. A pak v útrobách vozu můžeme klidně objevit Skyactiv-X společně s mild-hybridem nebo klasický zážehový motor s elektromotorem, či dokonce i nově vyvíjený rotační motor jako generátor.

Zdroj: autocar.co.uk, carscoops.com


Žádné komentáře:

Okomentovat