sobota 18. ledna 2020

Mazda CX-9 dostala řadu inovací, je vybavenější než kdy dřív

My Češi, pokud chceme velké SUV od Mazdy, se musíme spokojit s CX-5. Jenže za velkou louží je tomu jinak – Mazda nabízí například v Japonsku model CX-8, který se dá označit v podstatě za sedmimístnou CX-5, ale Austrálie, Rusko či USA má zase CX-9, a to je trochu jiná liga.


Mazda CX-9 byla představena poprvé v roce 2015 na autosalonu v Los Angeles a od té doby prošla několika menšími modernizacemi. A ta další v pořadí nastala s příchodem nového roku. Co tak nabídne CX-9 v modelovém roce 2020?

Stejně jako ostatní Mazdy, tak i CX-9 přechází ze systému G-Vectoring Control (GVC) na propracovanější verzi G-Vectoring Control Plus (GVC+), která zajišťuje vektorování točivého momentu a na základě využití pohonu kol a brzd dodá řidiči větší pocit jistoty a bezpečnosti. S tím samozřejmě souvisí i lepší jízdní vlastnosti a stabilita vozu. Krom toho disponuje inovovaná CX-9 ještě systémem Off-Road Traction Assist, který zabraňuje prokluzu kol na mokrém povrchu.


Mazda přepracovala také automatický brzdový systém, který detekuje nově chodce za tmy a pomáhají mu v tom vylepšené adaptivní LED světlomety zajišťující vynikající viditelnost a neoslnění protijedoucích vozů v provozu. Elektrická parkovací brzda, bez které to dnes prostě nejde, má nyní funkci Auto-Hold. A rodič s dítětem v náruči a nákupem v rukou uvítá další novinku u CX-9, a to otevírání víka zavazadlového prostoru pomocí mávnutí nohou pod nárazníkem.


Inovace se dostavily i do kabiny, kde se vyjímá nově 9palcový displej multimediálního systému na palubní desce. Jak už asi víte, tak CX-9 nabízí třetí řadu sedadel. A do té bude nyní lepší přístup, jelikož velké SUV dostalo v rámci faceliftu tlačítko, umístěné na spodní straně druhé řady sedadel, pomocí kterého se dané sedadlo sklopí a odsune vpřed. Navíc cestující na úplně zadních sedadlech mohou využívat i USB porty, díky kterým lze nabíjet třeba mobilní telefony.


Zlepšení se dočkala i kůže Nappa, jenž je k dispozici v odstínu ořechově hnědé nebo sněhově bílé, ale CX-9 se může pochlubit také novými sadami litých kol o velikosti 18 a 20 palců, inovovaným označením na karoserii a hlavně klíčkem, se kterým přijela jako první současná Mazda 3. No, uznejte sami, není přece jen škoda, že nám CX-9 nejezdí i po českých cestách?

Zdroj: carscoops.com

















Žádné komentáře:

Okomentovat