pondělí 13. dubna 2020

Nová Mazda 6 dorazí opravdu jako zadokolka se šestiválcem Skyactiv-X, stane se tak v roce 2022

Je to skoro rok, co jsem psal o výňatku ze zprávy pro investory, kde byla zmíněna investice do nového podvozku s pohonem zadních kol, ale také šestiválců, ať už benzínových, tak dieselových. 


Od té doby nepadlo ani slovo o budoucích plánech automobilky, proto mnoho z nás se zas rozloučilo s onou nadějí. Tu však nyní obnovuje americký portál Car and Driver, který přichází s potvrzením techniky pro novou Mazdu 6. Na co se můžeme tedy těšit?

Segment D neboli střední třída, už není tolik v oblibě, a to díky velké poptávce po vozech SUV. Proto není divu, že některé automobilky končí s modely v daném segmentu. Příkladem je např. Ford, který už potvrdil, že Mondeo nedostane nástupce. Osobně jsem se bál, že podobné rozhodnutí udělá i Mazda, jelikož prodeje nejsou zrovna potěšující, ale vypadá to, že nakonec si to zas udělá „po svém“.

V současnosti se nabízí Mazda 6 s pohonem předních kol a řadovými čtyřválci, ale to se má radikálně změnit v příští generaci. Sice už před rokem se spekulovalo o pohonu zadních kol a šestiválcích, ale nebral jsem to nějak vážně, jelikož Mazda mlží velmi ráda. Ovšem vypadá to, že se tak skutečně stane! Jinými slovy, tam, kde před lety excelovalo BMW, se teď ocitne Mazda.

MOŽNOU PODOBU NOVÉ MAZDY 6 NAJDETE ZDE!


Nová Mazda 6 má dorazit jako luxusní model s pohonem zadních kol a řadovým šestiválcem, uloženým podélně. A jak už správně tušíte, Mazda opět vsadí vše na technologii Skyactiv-X a 48V hybridní systém. Bohužel jsme na samotném začátku, proto na nějaké parametry je ještě brzy, ale mluví se o výkonu cca 350 koní.

Možná si teď říkáte, jak taková malá automobilka, jako je Mazda, může tolik investovat. Odpověď je jednoduchá – Mazda prohloubila spolupráci s Toyotou, která může nabídnout nový šestiválec Skyactiv-X u příštích generací Lexusu IS a RC. Další nezodpovězenou otázkou je, jak bude nová 6 vlastně vypadat.

Stačí si vzpomenout na premiéru konceptu Vision Coupe, která proběhla v roce 2017 na tokijském autosalonu, a máte odpověď. Dokonce je tady i šance, že Mazda napodobí Lexus a představí nejen čtyřdveřové, ale také dvoudveřové provedení „šestky“. Pak už by dávalo smysl, proč automobilka odhalila úchvatný koncept RX-Vision. Dlouhá kapota přímo stvořená pro šestiválec než kompaktní Wankel, že? A co si budeme povídat, sportovní kupé s pohonem zadních kol by bylo skvělé „halo car“.


Osobně se nemůžu už dočkat, pokud tohle vše Mazda zamýšlí. Prodej by měl být odstartován do konce roku 2022 a s nejvyšší pravděpodobností se dočká i Evropa, jelikož Skyactiv-X bere ohledy na emise, k tomu půjde opět o mild-hybrid a hlavně tomu dává menší jistotu ona spolupráce s Toyotou. Lexus by pak nemohl taky nabízet nové IS a RC na evropském trhu, a to nedopustí.



Žádné komentáře:

Okomentovat