pondělí 6. července 2020

Rozhovor s Martinem: Není SUV jako SUV aneb první dojmy s novou Mazdou CX-30

Naposledy jsem s kamarádem Martinem, externím marketingovým specialistou ústeckého dealerství Mazda AUTO BEK, vedl rozhovor o nové Mazdě 3, v provedení hatchback, která měla pod kapotou revoluční motor Skyactiv-X.

Protentokrát si našel chvíli, aby vyzkoušel pro Mazda News novou Mazdu CX-30, a to jak v kombinaci se základním motorem Skyactiv-G122, tak i převratným agregátem Skyactiv-X180. Jak zapůsobilo na něj nové SUV? A co přineslo srovnání motorizací?

1. Ahoj Martine, předně děkuji, že sis udělal opět čas na naše čtenáře a pomáháš mi tak tvořit zajímavý obsah na stránkách. Nicméně, takhle ze začátku, jak se ti vlastně líbí CX-30?

Ahoj Jirko, já děkuji a jsem rád, že můžu své zážitky sdílet s fanoušky značky. Jak jistě víš, tak já nejsem zastáncem SUV a crossoverů. Podle mě nemají žádné výhody proti klasickému hatchbacku, nebo kombi. Ale jak je vidět, spousta lidí vymění raději jízdní vlastnosti a komfort za to, aby mohli sedět vysoko. Mazda CX-30 ale negativní vlastnosti běžného SUV nemá v tak velké míře - není až tak moc "vysoká", je vcelku komfortní a její design se opravdu povedl – působí vyváženě a mně se opravdu líbí.

2. Co tak čtu různé diskuze, mnoho lidí nedokáže překousnout širší oplastování v oblasti zadních lemů. Jak to působí na tebe? Také si myslíš, že hodně záleží na výběru barvy vozu?

Když jsem viděl první fotky, tak jsem se lehce zděsil. Naživo to bylo o mnoho lepší a nyní už jsem si zvykl a vůbec mi to nevadí. Na barvě podle mě záleží, v bílé samozřejmě vynikne oplastování mnohem více než v tmavém odstínu.

3. Srovnáš-li kabinu Mazdy 3 a CX-30, jsou naprosto identické nebo se přece jen v něčem liší? Mohl bys nám prozradit, v čem konkrétně? A jak vnímáš prostornost CX-30 oproti konkurenci?

V interiérech 3 a CX-30 je pár rozdílů. Ovládací prvky, infotainment, atd. jsou samozřejmě stejné, ale rozdíl je hlavně ve výplních předních dveří - u CX-30 zajímavě navazují na přístrojovou desku.

Prostornost CX-30 je dle mého názoru naprosto dostatečná. Bohužel nedokážu říct, zda jsou konkurenční vozy uvnitř větší nebo menší - to jsem nikdy neřešil a nezajímalo mě to. Každopádně, do CX-30 jsem se v klidu vešel i dozadu (mám 180 cm), na předních sedadlech se sedí opravdu příjemně a nenapadá mě konkurent, ve kterém by pozice za volantem byla lepší.

4. Už před naším rozhovorem si mi prozradil, že si měl možnost projet CX-30 jak se Skyactiv-G, tak Skyactiv-X. S jakým agregátem, dle tebe, je CX-30 osobitější? Teda pokud obě motorizace byly ve stejné konfiguraci (převodovka, pohon kol), aby to byl objektivní poznatek.

Přesně tak, něco už jsem najezdil jak s CX-30 se Skyactiv-G122, tak i se Skyactiv-X180. Oba vozy měly pohon všech čtyř kol, ale G122 byla s manuální převodovkou, kdežto X180 s automatickou a právě ten automat lehce smazává výkonový rozdíl mezi oběma motory.

Klidnému řidiči bude určitě naprosto stačit G122, který má slušný střed, ale nad 5000 ot./min už nic moc nenabídne, ale nově se objevil v nabídce motor G150, se kterým teď zrovna jezdím v Mazdě 3 a ten už jede výrazně lépe a líbí se mu i ve vyšších otáčkách. Krásně lineárně zrychluje až k omezovači. A právě tento motor je mým tipem pro spokojený život s CX-30. Skyactiv-X jede hezky, ale motor to je velice složitý a proti G122 i G150 jede o něco lépe opravdu až cca 1000 otáček/min před omezovačem a tam motor, dle mých zkušeností, moc zákazníků jezdících v SUV netočí. Takže za mě je nejlepší volbou G150.

5. Ale dost řečí o motorech, jak se chová CX-30 na silnicích? Působí podobně jako 3, když disponuje její platformou? Samozřejmě v rámci možností, jelikož má jiné rozměry, apod.

Sice to je crossover, ale jak už jsem říkal, všechny špatné vlastnosti, co mají tyto vozy, zde nejsou až tak citelné. Samozřejmě, že trojka jezdí mnohem lépe – je komfortnější, lépe ovladatelná, atd., ale řeknu to takhle: většinou, když jedu s nějakým SUV nebo crossoverem, tak jsem otrávený a nebaví mě to, ale řídit CX-30 mi vůbec nevadí, a dokonce tam je i nějaká ta radost z řízení. Na poměry kategorie se jedná o komfortní a velmi dobře ovladatelný vůz.

6. Mohl bys nám říci, v jaké cenové relaci se pohybovaly tebou testované CX-30? A pokud by sis kupoval ty CX-30, jakou bys zvolil konfiguraci?

Každá z CX-30 byla v odlišných konfiguracích, takže:

- Skyactiv G122 AWD MT s pakety Plus, Style, Sound, Safety a Luxury - ceníková cena 841.800,-

- Skyactiv X180 AWD AT s pakety Plus a Sound - ceníková cena 876.800,-

Nedokážu si představit situaci, že si kupuji SUV nebo crossover, ale pokusím tedy se vcítit do kůže zákazníka a ideální konfigurace dle mého je – Skyactiv-G150 AWD AT s pakety Sound, Style, Safety a Luxury.

7. A na závěr taková otázka k zamyšlení! CX-30 má suplovat v podstatě kombi, které Mazda 3 nikdy nenabízela, splňuje to? Anebo naopak by se vyplatilo více investovat a koupit už rovnou CX-5? Každopádně, chtěl bych ti opět mockrát poděkovat za skvělý a přínosný rozhovor! A doufám, že brzy zas :-). Ať ti to jezdí!

Řeknu ti to jasně a stručně (smích). Pokud někdo potřebuje prostorný vůz, tak ať sáhne po Mazdě 6 - je mnohem prostornější než CX-5 a jezdí opravdu moc hezky a navíc, je krásná. Já děkuji tobě a přeji mnoho spokojených čtenářů a ať ti to taky jezdí :-).
















Žádné komentáře:

Okomentovat